Phuket, Ao Nang, Bangkok, Pattaya en Nederland..

30 september 2015 - Schiphol, Nederland

28-6, zondag

Vandaag zijn we weer lekker naar het strand gegaan. Omdat we er al redelijk vroeg waren, zijn we ook weer optijd terug gegaan. Rond 2 uur zijn we rond gaan lopen in Phuket, want hier schijnt een enorm winkelcentrum te zijn, en daarnaast nog een grote markt. Al snel komen we hier terecht, en het is inderdaad een erg groot winkelcentrum. Op de markt hiernaast hebben we een leuke palmboomlamp gekocht voor in Utrecht. Bij de supermarkt hebben we lekker eten gehaald voor vanavond.

29-6, maandag, t/m 1-7, woensdag

Afgelopen dagen hebben we eigenlijk hele dagen aan het strand gehangen, gezwommen en lekker genoten van de laatste paar weekjes hier. We zijn nog een keertje naar het winkelcentrum gegaan en hebben verder nog alle winkeltjes bekeken hier in de buurt van ons hotel. Vandaag, woensdag 1 juli, gaan we door naar Ao Nang beach. Dit ligt in de buurt van Krabi. Na een busreis van ongeveer 4 uur zijn we hier aangekomen. Het is direct al wel een stuk mooier dan Phuket was. Er zijn mooie rotsen, een veel mooier strand, en een erg leuke boulevard met winkeltjes en restaurantjes. We hebben een leuke slaapplek vlakbij het strand gevonden waar we de komende nachten zullen gaan slapen.

2-7, donderdag

Vandaag gaan we weer heerlijk naar het strand. Ook hier is het weer prachtig weer, waar we erg blij mee zijn. Het had normaal gesproken al regelmatig hard moeten regenen in Thailand, maar daar hebben wij nog niks van gemerkt gelukkig. S’middags zijn we wat rond gaan lopen langs de boulevard en in de buurt. We kwamen bij ons om de hoek een soort gelijke slaapplek tegen, alleen voor een veel lagere prijs. Morgen gaan we dus wisselen naar een andere kamer. S’avonds  hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt en genoten van de ondergaande zon hier.

3-7, vrijdag

Vandaag gaan we eerst naar de andere kamer. Hierna zijn we weer lekker naar het strand gegaan. Het waaide best hard vandaag, en daardoor waren er enorme golven in de zee. We hebben eigenlijk de hele middag aan het strand gelegen, en zijn daarna terug gegaan naar de kamer. Rond 6 uur zijn we wat eten gaan halen en hebben dit meegenomen en opgegeten onder het genot van de ondergaande zon aan het strand. Het was prachtig! Daarna zijn we weer even langs het strand gaan wandelen om te genieten van het mooie uitzicht hier.

4-7, zaterdag

Er was vandaag echt heel veel wind, waardoor de golven enorm waren. Ze waren zo groot dat er eigenlijk geen strand meer over was na het neerklappen van de golven. We zijn daarom ook maar even op het muurtje aan het strand gaan zitten en zijn op deze manier gaan genieten van het mooie weer. Daarna zijn we weer wat langs de boulevard gaan wandelen, en kwamen hier een heerlijk ruikend Italiaans restaurant tegen, mét zelf gemaakte pizza’s. We doen het niet vaak, maar daarom vonden we dat we vanavond wel is een heerlijke pizza hebben verdiend! Na ons opgefrist en omgekleed te hebben zijn we dan naar dit restaurant gegaan, en inderdaad, de pizza’s waren er heel lekker! Hierna zijn we nog even naar het strand gelopen en hebben hier nog even gezeten.

5-7, zondag

Vandaag regent het voor het eerst een beetje. We lagen net een half uurtje aan het strand, toen het begon te regenen. We zijn daarom weer terug gegaan naar onze kamer en hebben daar aan ons project kokosnoot-asbak gewerkt. Op het strand hadden we een mooie, grote kokosnoot gevonden en daar willen we een asbak van gaan maken, aangezien ze dat allemaal hier doen! Vanmiddag om 5 uur pakken we de bus naar Bangkok, waar we midden in de nacht zullen aankomen.. Nu maar hopen dat ons hotel dat we geboekt hadden nog een kamer vrij heeft voor het moment dat wij aankomen.

6-7, maandag

Na een lange busreis staan we uiteindelijk om 3uur s’nachts al bij ons hotel in Bangkok. We zijn kapot! Maar we kunnen onze kamer nog niet in. We moeten sowieso toch 6uur wachten, want dan worden de eerste kamers pas schoongemaakt. Uiteindelijk konden we gelukkig om 6uur al een kamer in, en zijn daarna direct gaan slapen. S’smiddags hebben we weer lekker ons standaard Bangkok rondje gedaan, en hebben we weer genoten van deze heerlijke stad met de heerlijke fried rice pineapple!

7-7, dinsdag

Vandaag gaan we naar Pattaya. Dit is vanaf Bangkok maar 3 uurtjes met een busje. We vertrekken om 9 uur, en komen zo rond 12 uur al aan in Pattaya. Vanaf hier hebben we een taxi genomen naar ons hotel, omdat wij aan een ander strand zitten, net buiten Pattaya. Bij ons hotel aangekomen zijn we erg verrast. Het is echt een enorme kamer, met nog een aparte zitkamer. Het is super groot en heel mooi. Ook ligt de kamer vlakbij het strand, waar we eigenlijk direct heen gaan. Ook dit strand is helemaal uitgestorven. Op wat Thaise families na, is er eigenlijk niemand. S’avonds gaan we naar de nightmarket. Deze is ongeveer een kwartiertje lopen. Hier aangekomen is het echt weer een Thaise nightmarkt. Er is ontzettend veel eten, en we weten ook weer niet wat we nou moeten kiezen! Gelukkig hebben we hier nog een paar avonden, zodat we hopelijk alles kunnen proberen!

8-7, woensdag, t/m 12-7, zondag

Elke dag bestaat hier eigenlijk uit het zelfde. Overdag lekker naar het strand, lunchen op het strand en s’avonds naar de nightmarket, waar we elke dag erg lekker en goedkoop eten. Zaterdag 11 juli gaan we naar het ‘hoofd’strand van Pattaya. Hier slapen we ook weer 4 nachten. Dit is een stuk drukker, er zijn veel meer winkeltjes en dingetjes, en het strand is een heel stuk drukker. We vinden hier al snel een mooie slaapplek voor de allerlaatste nachtjes aan het strand van onze reis..

13-7, maandag

Vandaag is onze laatste echte dag aan het strand. Daarom gaan we dubbel zo hard genieten van het heerlijke water, het heerlijke weer en de prachtige omgeving! S’avonds hebben we besloten om het strand af te sluiten met een heerlijke macdonalds! We hebben deze gehaald en daarna opgegeten op ons handdoekje, kijkend naar de zonsondergang. We hebben hier nog een hele tijd gezeten en genoten van alles. Morgen gaan we weer terug naar Bangkok, om ook daar de laatste paar dagen goed te kunnen afsluiten.

14-7, dinsdag t/m 17-7 vrijdag

Deze dagen doen we alles in Bangkok wat we hier eigenlijk altijd deden. We lopen honderd keer dezelfde straatjes door, eten alle dingen wie we zo lekker vonden hier en genieten nogmaals van deze geweldige stad. We krijgen nu toch echt allebei wel door dat het einde van deze 6 maanden nu toch echt zo ver is..

18-7, zaterdag

Vandaag is de laatste dag! We moeten om 12 uur ons hotel uit. Vandaag gaan we naar de allergrootste markt van Bangkok, de Chatuchak market. Hier hebben we ons een aantal uur vermaakt, en zijn daarna weer teruggegaan naar ons hotel. We zijn vanaf nu maar lekker drankjes gaan drinken, lekker gaan eten en hebben de laatste meters hier afgelegd. Uiteindelijk werden we om 11uur s’avonds opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. We vliegen straks om 3 uur. In de bus beginnen we allebei wat droevig te worden, het zit er nu namelijk écht op! Op naar huis..

19-7, zondag

Abu Dabhi. De vlucht gaat goed, en we komen optijd aan op Abu Dabhi. Hier hebben we ongeveer 2,5uur om over te stappen. Op het vliegveld kwamen we er al snel achter dat we vanaf hier vertraging hebben naar Amsterdam. We moeten ongeveer 1,5uur extra wachten, en dat terwijl we al futloos zijn en geen zin meer hebben! Hier op Abu Dabhi kwam er op een gegeven moment een politieman naar mij toe. Wij schrokken beide en vroegen ons af wat er was. Ik moest met hem mee, en hij begon vragen te stellen over mij en Myrthe. Hij zag ons een kus in het openbaar geven, en raadde mij ten zeerste af om dit nog eens te doen. Hier in Abu Dabhi kunnen mensen daar de politie voor bellen, en dan zitten wij flink in de problemen. Het is toch wat strenger Moslim dan wij dachten, en dat zelfs op een openbaar vliegveld. Uiteindelijk na 1,5 uur extra vertraging is ons vliegtuig er. De vlucht van Abu Dabhi naar Amsterdam duurt ook erg lang voor ons, we kunnen ook nu niet echt lekker slapen. Uiteindelijk komen we rond 4 uur aan in Amsterdam, waar de mensen die er waren erg blij waren om ons eindelijk weer te zien! Wij waren natuurlijk ook blij, maar ergens wilden we het liefst het eerste vliegtuig weer terugnemen..

Het zit erop, maar het was een geweldige ervaring die we nooit meer zullen vergeten!