Ko Phangan, Krabi en Ko Phi Phi

9 maart 2015 - Ko Phi Phi, Thailand

2-3, maandag

Vandaag is onze laatste echte dag op Ko Phangan. We hebben lekker uitgeslapen en met de scooter nog even boodschappen gedaan, deze moeten we namelijk om 1uur weer inleveren. Aangezien er geen restaurantje of iets in de buurt zit, moeten we ook avondeten meenemen hier. We hebben maar gekozen voor rijst, want dat eten ze hier zelf ook vaker koud dan warm.. Na het teruggeven van de scooter zijn we naar het strand gelopen. Het is hier een strand waar het water s'middags erg laag staat, en je dus eigenlijk niet kan zwemmen. Op het strand aangekomen, kwamen we een mooi resort tegen waar haast niemand was. We zagen mooie ligbedjes en een mooi zwembad, ideaal dus! We zijn maar gewoon gaan liggen in de hoop dat niemand wat zou zeggen of ons zou zien, en dit was het geval ook. We hebben de hele middag heerlijk gelegen en gezwommen. S'avonds hebben we de rijst gegeten die verrassend lekker nog was, hebben we ingepakt en zijn we optijd gaan slapen. Morgen worden we om 6.20 opgehaald..

3-3, dinsdag

De wekker ging vandaag erg vroeg, kwart voor 6.. Over een half uurtje worden we opgehaald met de taxi om ons naar de boot te brengen. Deze boot zal naar Don Suak gaan, en vanaf hier vertrekt de grote bus naar Krabi. De taxi was zelfs nog wat vroeger, maar wij waren net klaar. Aangekomen bij de boot moesten we nog een half uurtje wachten voordat we gingen. De boottocht duurde ongeveer 2,5uur. Aangekomen in Don Suak stond onze bus gelukkig al klaar. We konden voorin zitten, wat lekker veel ruimte betekende! Een half uurtje later vertrok de bus. Eigenlijk hebben we allebei de hele busreis wel geslapen, of in elk geval lekker gelegen. Rond 2 uur kwamen we aan op de plaats waar de bus stopte. Hier werden we een half uurtje later opgehaald en naar onze slaapplaats in Krabi gebracht. Het was een mooie kamer, en er zat een zwembad bij. We hebben onze spullen neergelegd en zijn meteen het water in gegaan! Het is in Krabi namelijk erg warm.. De gevoelstemperatuur was op dat moment 41 graden. Het hotel heeft een gratis shuttle service naar de stad elke 2 uur. Omdat het best een stuk lopen is, zijn wij om 4 uur met de shuttle gegaan. Aangekomen in Krabi viel ons dit eigenlijk erg tegen. Er was eigenlijk niet echt veel, op een groot winkelcentrum na. Hier was alles super duur, en dus niks voor ons.. We zijn rond 5 uur naar een markt gelopen waar we lekker hebben gegeten. Daarna nog een ijsje gehaald en om 6uur de shuttle weer terug naar ons hotel. Hier hebben we lekker niks gedaan en zijn we optijd gaan slapen..

4-3, woensdag

Vandaag begon meteen alweer heel warm. Krabi is tot nu toe het warmst wat we hebben gehad. We zijn na het ontbijt maar weer lekker gaan zwemmen om af te koelen. Om 2uur hebben we de shuttle weer gepakt naar de stad. We zijn hier gaan lunchen en weer lekker een ijsje gaan eten. Om 4 uur hebben we hem weer teruggepakt en hebben we de reis naar Ko Phi Phi geboekt bij ons hotel. Morgen om 8uur worden we opgehaald. We hebben s'avonds om de hoek gegeten, en zijn daarna maar weer onze spullen gaan pakken. Morgen gaan we dan eindelijk naar Ko Phi Phi, wat toch wel het mooiste eiland zou moeten zijn!

5-3, donderdag

Om 8uur worden we opgehaald en naar de pier van Krabi gebracht. De boot vertrekt om 9uur. We komen rond half 11 dan aan in Ko Phi Phi. De taxi was wat laat, waardoor we gelukkkig niet zo lang hoefden te wachten op de boot. We kwamen aan, en een kwartiertje later vertrok hij al. De boottocht ging prima, het water was heel rustig.  Aangekomen in Ko Phi Phi moesten we een half uurtje wachten tot onze 'transfer' kwam. Tijdens het boeken van dit resort leek ons dat wel ideaal. We hadden verwacht dat we lekker met een busje opgehaald zouden worden, maar dit was toch anders.. Er kwam een man met een karretje aan lopen waar we de tassen op moesten gooien. Dit bleek de transfer te zijn, de arme man moest in de hitte onze tassen naar de slaapplaats vervoeren. Aangekomen bij onze slaapplaats was deze mooi. We zitten hier de komende 6 nachten om uit te rusten.. De kamer is groot en we hebben een groot balkon. We zitten net buiten de drukte van Ko Phi Phi. Elke avond zijn hier feesten met harde muziek, waar wij gelukkig net buiten zitten. Na onze spullen achter te hebben gelaten en ons omgekleed te hebben zijn we naar het strand gegaan. Op Phi Phi is het, net zoals het in Krabi was, ook erg warm. Na 5 minuten in de zon te liggen zweten we ons beide helemaal kapot. Het wordt dus voornamelijk schaduw hier..  Na het strand zijn we ons opgaan frissen en gaan eten. Er is hier een kraampje vlakbij het strand, dat ongeveer 5 minuutjes lopen is vanaf ons resort, waar we erg goedkoop en lekker kunnen eten. Hier zijn we gaan eten en daarna zijn we nog even het stadje rond gaan lopen. De man van ons resort had verteld dat het vanavond full moon is. Thailand staat bekend om zijn full moon party's aan het strand,  en daar gaan we dus sowieso even heen. Het begon om 9 uur met een grote show vol met vuur. Alle mannen hier hadden grote fakkels en deden hier de gekste dingen mee. Het was heel mooi en indrukwekkend om te zien. Dit alles met harde muziek maakte het erg leuk om mee te maken. Iets anders wat ook wel indrukwekkend was, was de enorme regenbui die rond 10 uur kwam. Het water kwam echt met bakken uit de lucht, voor ongeveer een uur aaneengesloten.

6-2, vrijdag

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Verder hadden we weinig op de planning staan. Rond een uurtje of 12 zijn we naar het strand gegaan en hebben hier lekker gezwommen. Het is hier momenteel jammer genoeg rond 3 uur helemaal eb, waardoor er haast geen water meer over is, laat staan dat we nog lekker kunnen zwemmen. Het zwemmen hebben we dus maar meteen bij aankomst gedaan en zijn daarna lekker op het strand gaan liggen. Zowel s'middags al s'avonds hebben we weer lekker bij het zelfde tentje als gisteren gegeten.

7-2, zaterdag

Ook voor vandaag staat er weinig op de planning. We gaan rond half 12 weer lekker naar het strand en zijn hier, net als gisteren, lekker gaan liggen en gaan zwemmen. S'middags weer bij ons mannetje gegeten. Daarna zijn we de dag voor morgen gaan boeken. We gaan de hele dag, van 10.30 tot 7uur s'avonds op een longtail boot allerlei eilanden, baaien en stranden zien. Tussendoor kunnen we veel snorkelen, dus dit belooft een mooie dag te worden! Na het eten zijn we lekker teruggegaan en hebben op ons balkon gezeten.

8-2, zondag

Vandaag gaat een super mooie dag worden als het goed is. We moeten om 10 uur bij het tentje zijn waar we de tour hebben geboekt. Rond half 11 vertrokken we met de boot naar het eerste eiland. We stopten als eerste bij de Shark Bay, hier hebben we voor een half uur gesnorkeld. Het water hier bij Ko Phi Phi is echt heel mooi. Het lijkt wel alsof je in de badkuip staat, je kan meters diep en vooruit kijken en nog steeds is alles super helder. Bij de Shark Bay hebben we heel veel vissen en koraal gezien. Hierna zijn we naar Bamboo Island gegaan. Dit eiland is erg getroffen door de Tsunami van 2004, en dit was te zien ook. Overal lagen nog bomen om, er stond een half huisje in het water, en alles zag er gewoon afgebroken uit. Het was echter wel een heel mooi eiland, ook weer met strakblauw water en mooi strand. We hebben hier een uur lekker kunnen zwemmen en van de zon kunnen genieten. Na Bamboo Island gingen we naar Mosquito Island. Hier begon het echt heel mooi te worden. Dit eiland bestond uit heel veel hoge rotsen die uit het water komen. Hier hebben we weer gesnorkeld en konden we even rondkijken. Hier hebben we ook onze lunch gekregen, het was een beetje droge rijst met weinig erin. Maar ondanks dat, smaakte het ons verdomde goed. Dat snorkelen maakt je toch hongerig.. Na Mosquito Island zijn we naar Monkey Beach gegaan. Dit was heel bizar om te zien. Op dit strand lopen overal apen rond. Ze worden hier goed gevoerd door alle toeristen, en vinden het dus wel prima. Het zijn net zoals in Lop Buri, waar we eerder geweest zijn, erg brutale apen. Ze pakken alles wat ze pakken kunnen. Ze eten en drinken ook alles wat ze zien, een pakje jus d'orange is geen probleem. Hierna zijn we doorgevaren naar de Viking Cave. Dit waren hele mooie rotsen in het water. Vanaf de Viking Cave zijn we naar een super mooie baai gevaren. Het water was hier ook weer knalblauw, omringd door overal hoge en mooie rotsen. Hier hebben we even gezwommen en genoten van het uitzicht. Het was de mooiste plek waar je je kan voorstellen om te zwemmen.. Na Deze baai zijn we doorgegaan naar een andere. We konden hier eerst snorkelen, wat de mooiste snorkelplek tot nu toe was. Er waren hier heel veel soorten vissen die we nog niet eerder gezien hebben. Het was echt prachtig! Vanaf hier moesten we een stukje zwemmen om een trap op te gaan naar Maya Bay. De bekendste baai van Ko Phi Phi. Dit was een prachtige baai, ook midden in de rotsen, en met een groot strand. Het water werd steeds lager, wat wel jammer was. Hierdoor konden we niet meer echt zwemmen, maar hebben we van het uitzicht moeten genieten. We hadden hier anderhalf uur en zouden daarna doorvaren naar het beginpunt. Onze man had de boot, doordat het zo eb werd, ver weg voor anker gedaan. We moesten een heel stuk via het halve water, over een hoop stenen en rotsen, lopen om bij de boot uit te komen. Dit was erg heftig, doordat al die rosten erg scherp zijn. Eindelijk aangekomen bij de boot wilden we weggaan, maar deed de motor het ineens niet meer. Gelukkig was er een vriendje van onze man die de motor weer kon maken. Rond half 7 vertrokken we, en hebben we de zonsondergang op de zee meegemaakt. Dit was erg indrukwekkend en mooi. Om 7 uur kwamen we dan eindelijk weer op het vaste land aan, we waren kapot! We zijn snel geld gaan halen en lekker gaan eten. Weer thuis hebben we nog even nagenoten van een prachtige en heel erg mooie dag!

1. Wilma:
    10 maart 2015
    Hoi Lieverds,

Wat beleven jullie mooie dingen geniet er nog maar van.
    Leuk om zo mee te reizen met jullie.

Liefs Wilma xxxxxx
  2. Conny Sol:
    10 maart 2015
    Hoi Myrthe en Teun.
    Wat een geweldige dingen maken jullie mee en wat is het daar prachtig!!!!!!
    We hoorde pas afgelopen weekend van deze site van Wim, anders had ik al wel eerder gereageerd..
    Hier gaat het allemaal goed. We hebben afgelopen weekend Gert-Jan zijn verjaardag gevierd. Ja, hij is nu echt bejaard, 65 jaar niet te geloven toch.Wim en Colinda zijn het hele weekend geweest en dat was erg gezellig.
    Met Wim gaat het gelukkig weer een stuk beter. Hij heeft het tot 5.30 uur volgehouden en was s,ochtend het fitste van allemaal dus dan valt het allemaal wel mee, maak je maar niet ongerust.
    Donderdag 26 maart is Gert-Jan zijn laatste werkdag. Hij sluit die af met een receptie en een etentje en dan is het gedaan met het werkende bestaan.Dat zal een enorme verandering zijn maar we kijken er erg naar uit.Als ik dan thuis kom van mijn werk staat het eten klaar en het huid is schoon, hij moet alleen nog leren strijken dan is mijn geluk compleet. Nee hoor dat zal allemaal wel meevallen, hij is van plan om allemaal leuke dingen te gaan doen.
    31 mei gaan we 3 weken met Frank en Femke naar Sri Lanka. We hebben een vlucht geboekt en een auto met chauffeur en trekken dan het eiland door, met nog een paar stranddagen op het laatst. We hebben er enorm veel zin in, heerlijk die tropische vochtige warmte, ik krijg dan altijd het gevoel van thuiskomen.Dat Azie blijft aan ons trekken, ook dat zal wel bij jullie het geval zijn als jullie weer in dat koude kikkerlandje zijn maar daar moet je nog maar niet aan denken. Lekker van genieten jullie, je kan nog lang genoeg in het gareel. Gert-Jan en ik hebben er altijd spijt van gehad dat wij ook niet gedaan hebben wat jullie nu aan het doen zijn.
    Binnenkort gaan we met zijn allen Noud bezoeken. Ik heb al foto,s gezien en het is een schattig babytje.
    Myrthe en Teun nog heeeeeeeeeel veel plezier en ik weet nu hoe ik jullie moet volgen.
    Dikke knuffel van Conny.