Ko Tao, Ko Samui en Ko Phangan

2 maart 2015 - Ko Phangan, Thailand

23-2, maandag

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en een sandwich gehaald bij ons kraampje, waar we dagelijks minstens een keer kwamen. Daarna hebben we de hele dag een beetje aan het strand gehangen en op het terras gezeten bij ons resort. S'avonds was het dan eindelijk zover, we laten onze tattoo zetten. Na lang wikken en wegen, met hulp van de vrouw die er werkte, zijn we uitgekomen op een mooi ontwerp. Het zetten deed gelukkig niet zoveel pijn, want het werd door middel van de bamboo methode gedaan. Dit betekent dat er eigenlijk geen nazorg nodig is, zoals bij een machine tattoo wel. We kunnen de volgende dag meteen weer de zon en de zee in, ideaal voor vakantie dus! Na het zetten waren we beide erg blij,  hij was erg mooi geworden. S'avonds zijn we weer een pizzatje gaan eten.

24-2, dinsdag

Ook vandaag was weer een lekkere rustige dag. We hebben weer een heerlijke sandwich gehaald en zijn s'middags aan het strand gaan liggen. S'middags hebben we geskypt met iedereen en hebben we lekker gelounged bij ons resort. S'avonds hebben we een lekkere salade gekocht en deze op het balkon opgegeten. Morgen gaan we richting Ko Samui, de tour hierheen hebben we vanmiddag geboekt.

25-2, woensdag

We werden om half 9 opgehaald met een taxi die ons naar de ferry bracht. De boot vertrok om half 10. Het was een lange tocht van dik 3 uur. We hebben hier lekker in de zon en de wind gezeten. Aangekomen rond 1 uur op Ko Samui zijn we met de taxi naar onze slaapplaats gebracht. Dit was een erg lang stuk rijden, we zaten helemaal aan de andere kant van het eiland. Onze eerste indruk van Ko Samui was niet echt denderend. We vonden het erg druk. Het leek meer een grote stad dan een eiland. We sliepen in een leuk klein guesthouse. S'middags zijn we even wat rond gaan wandelen in de buurt. Dit was niet heel bijzonder, er was maar weinig. S'avonds hebben we in ons guesthouse gegeten.

26-2, donderdag

Vandaag gaan we een scooter huren om Ko Samui te verkennen. Rond half 11 zijn we vertrokken naar de bizarre stenen op Ko Samui. Eentje lijkt er sprekend op een piemel, en de ander op een vagina. Alhoewel we deze laatste niet hebben gezien naar ons idee.. We bleken naar de verkeerde te kijken. Daarna zijn we doorgereden naar de Nuang waterval. Dit was een 80 meter hoge waterval. We moesten het laatste stuk lopen, wat een zware en steile tocht was. De waterval was erg mooi om te zien, hij was echt heel hoog. We hebben hier even wat gezeten en zijn daarna weer naar beneden gelopen. We hadden best wel honger dus gingen kijken bij het restaurant hier. Het was een echte toeristische plek waar  je echt van alles kon doen. We kwamen uit in een restaurant met een groot lopend buffet. We wisten meteen dat dit bedoeld was voor alle groepen die kwamen, maar deden ons maar dom voor. We hebben lekker een bord opgeschept en hebben hier lekker van gegeten. Een lekkere, gratis lunch! Na deze goeie lunch zijn we doorgereden naar een waterval waar een tempel bij was. Hierna zijn we doorgereden naar de grote Buddha van Ko Samui. Deze was erg groot en ook, zoals bijna alle buddha's hier, van goud. Hier hebben we even rondgekeken en zijn daarna naar een heel groot winkelcentrum gegaan. Hier kwamen we uit in een supermarkt waar je je hele eigen salade kon samenstellen. Dit hebben we gedaan, alhoewel we een hoop saus en troep achter hebben gelaten tijdens het opscheppen.. We zijn teruggereden naar huis en hebben hier de salade opgegeten.

27-2, vrijdag

Vandaag hebben we weer een lekkere stranddag gehouden. Na het ontbijt zijn we Lost gaan kijken en naar het strand gegaan. Hier in de buurt hebben we ook het reise naar Koh Phangan geboekt, waar we morgen heen gaan. Aan het einde van de middag zijn we ons opgaan frissen en hebben s'avonds bij ons guesthouse weer een lekkere hamburger gegeten. Een heerlijk rustige dag..

28-2, zaterdag

Vandaag werden we rond 9 uur opgehaald en naar de pier gebracht. Om 10uur ging de boot naar Koh Phangan. Dit was maar drie kwartier varen. Rond 11 uur zaten we alweer in de taxi naar ons resortje. Hier op Ko Phangan heb je een Ban Tai, en een Ban Kaai. Twee dorpjes in de buurt van elkaar. We zaten in het River Sand resort, iets wat blijkbaar in beide dorpjes zit. De taxi chauffeur wist wel waar het zat en bracht ons erheen. Hier aangekomen vertelde de vrouw ons dat we bij de verkeerde waren. We zaten nu namelijk in Ban Tai, terwijl wij blijkbaar in Ban Kaai zaten. Gelukkig heeft die vrouw de eigenaar van ons resort kunnen bellen en heeft hij ons gratis naar de goede gebracht. We kamen aan in een heel schattig resortje. Alle huisjes die er stonden waren helemaal van Bamboo gemaakt. Het ziet er heel leuk en knus uit. S'middags hebben we maar meteen een scooter gehuurd voor de komende dagen, omdat hier helemaal niks echt in de buurt zit. Op de scooter zijn we een deel van het eiland afgegaan en kwamen rond 5 uur bij een grote markt uit. Hier hebben we lekker gegeten en zijn daarna weer teruggereden naar onze slaapplaats waar we onder een grote klamboe hebben geslapen.

1-3, zondag

Vandaag gaan we de hele dag met de scooter het eiland rond. We zijn bijna het eiland rondgereden en kwamen tot de conclusie dat het maar een gek eiland is. Het lijkt allemaal nét niet af. Overal zie je wel wat verdwaalde winkeltjes, maar nergens echt een samenhangend dorp. We zijn eerst bij een strand gestopt wat, zoals alle stranden in Thailand, weer erg rustig was. Waarom dat kan, geen idee. We vinden het maar raar!  Na het eerste strand zijn we weer doorgereden en hebben we lekker gelunched ergens. Vervolgens zijn we weer doorgereden richting ons resort. We hebben de scooter weggezet en zijn lekker aan het strand gaan liggen. Vannacht had het geregend, en ook vandaag scheen er weinig zon. Rond etenstijd zijn we weer naar de markt gereden en hebben hier lekker gegeten. Daarna zijn we nog wat boodschappen gaan doen en weer teruggereden om dit verhaaltje nu te maken. Vanmiddag hebben we ook de reis naar Krabi geboekt, hier gaan we over 2 dagen heen.